Sivut

Translate

torstai 15. elokuuta 2013

Day 16 (20130814)

Grizzly Lake Campground Jim & Cathy Knighten  Tok Hwy, Chistochina, AK, Yhdysvallat

Tänään aamulla kaunis aurigonpaiste,tyyni järvi ja hyvät aamukahvit. Skypettelyä lapsenlapsen kanssa. Jimin vaimon veli tarjoutui heittämään meidät lähimpään kauppaan ja postiin (n 50 km) vanhalla truk lava-autolla jossa takaikkunalla roikkui metsästyskivääri kuten Alaskassa kaikilla ase autossa :-). Grillailua ja löhöilyä..Iltapäivällä puhelu dealerilta että osat huomenna Fairbanksissa (400 km täältä). Halusivat luottokorttinumeron veloitusta varten 1080 usd.Jimin vaimo noutaa perjantaina 7:30 am Walmartin parkkikselta jonne dealeri toimittaa osat. Sanoisin että erinomaista palvelua:-) Näillä näkymin matka jatkuu aikaisin lauantai aamuna...Canadan rajalle matkaa 150 km ja linnuntietä vain 50 km.

7 kommenttia:

  1. Akselin päähän Molycote tai Molybdeen pitoista rasvaa, jos ei ole niin kuparibastakin käy, kestää lämpöä ja kulutusta. Naaras-spoorit puhtaaksi ennen uuden asentamista ettei metallijauho syö uutta akselia. Muussa tapauksessa voitte laskea kilometrit seuraavaan akselin vaihtoon joka tulee vastaan edellistä aiemmin koska naaras puolen spoorituskaan ei ole enään tehtaan mitoissa. Terveiset Suomen sateisesta suvesta. T. "Prätkä Akun veljenpoika"

    VastaaPoista
  2. Jep, tulossa uusi axseli ja perämurikka, elikkä ei huolta. Tää on näitä alkupään vusimallin ongelmia, akselinpää pitäisi rasvata renkaan vaihdon yhteydessä. Koneenpuolen rihlat kuin uudet ei kulumista. Tuonne swingin taakse kertyy vettä joka ruostuttaa akselin. Materiaali pitäisi olla nyt toinen näen sen kunsaan ost.... Rasvaan silti :-)

    VastaaPoista
  3. Jep, tulossa uusi axseli ja perämurikka, elikkä ei huolta. Tää on näitä alkupään vusimallin ongelmia, akselinpää pitäisi rasvata renkaan vaihdon yhteydessä. Koneenpuolen rihlat kuin uudet ei kulumista. Tuonne swingin taakse kertyy vettä joka ruostuttaa akselin. Materiaali pitäisi olla nyt toinen näen sen kunsaan ost.... Rasvaan silti :-)

    VastaaPoista
  4. Asia selkee . . . Usein manuaaleissa kielletään painepesurin käyttö juuri näistä syistä kun se vesi kerran paineella osaa sisään mutta ilman painetta se ei osaa ulos. Metalli on siitä hauskaa, mitä kovempaa on seos sitä nopeammin se kastuessaan saa pintaansa ruoste kerroksen, esimerkkinä hiiliteräs puukot, jarrulevyt jne . . . Perä öljyiksi Red Line Shockproof Heavy 75W-240 ( juoksevuus vastaa 75W-150 :stä ), sisältää molybdeeniä, on täyssynteettinen joten pitää perän lämmöt alhaalla. T. PAvp

    VastaaPoista
  5. Jep, vesi voitehista vanhin :-) tossa swingin päällä on niitattu tommonen levy jossa jokin tiiviste, sittä sinne sopivasti varmasti takapyörä nostaa vettä, tartte kattoa tarkemmin mitä sille tekee sitten kun mopo on suomessa, kuten sanoin alkupään ongelmia on kaikissa vehkeissä. Ps. Vaimoa on tässä paranneltu 23v ja alkaa olla alkupään kaikki viat korjattu :-)

    VastaaPoista
  6. Mainiota, ajele sitä Trumppaa ja vaimoasi hellästi että kestää maaliin asti. Mikä on etuteleskooppien kunto / tilanne, olit jossain vaiheessa "vesitykillä" niiden kimpussa ja oli jotain mainintaa öljy vuodosta ? Itse alku kesästä uusin omaan pyörääni joustinputkien pölytiivisteet, stefat ja voitelu öljyt. Siinä kun on Telelever-jousitus eli keula toimii yhden alatukivarteen kiinnitetyn vaimennin / jousipaketin avulla. Oli mahtava fiilis kaataa keulaputkiin upo uudet kirkkaan vihreät öljyt vanhojen mustien tilalle ja vielä oikea määrä. No kyllähän 90 000 km kohdilla nekin on syytä jo zekata. Sitä vaan ajelee kun kaikki pelaa mainiosti. Ei muuta kun mutterit läjään ja ajakaa iisisti. T. PAvp

    VastaaPoista
  7. Vasen stefa meni deadhorsessa, aamulla kun lähettiin telttayön jälkeen ajellee kohti määränpäätä kaikki oli kunnossa. Katon aina pyörän ennen ajoon lähtöä päälisin puolin. Matkaa oli jäljellä 20 mi kun tulttiin perille, niin oli runsasta vuotoa. Lämpötila + 5 C elikkä kun ynnää, pyörä 8v ja seisoo 8-9 kk vuodesta, niin ne kovettuu, toinen sitten pamahti seuraavana päivänä Yukon riverille tullessa kun painoin etujarrua oli hengetön nopea vilkaisu iskareihin öljyt pihalla. Eilen irrotin pölysuojat ja kattelin sinne, niin väli oli puhdas. Pölysuoja tuntuu kovalta. Eli kyllä ne vaan vanhuuttaan anto periks ja toi lämöpötila auttoi asiaa. Vajaat 1 000 km tultu noilla tupoilla ja ei ainakaan öljyt roiski jarruille/renkaille, elikkä toimii. Roadit pitäisi olla suht hyvät, toi Canada läpimeno on? minkälainen tie on, mennään lensi reittiä, olisko jotain 1500-2000 km. USA:ssa mennää rantatietä higway 101 ainakin friskoon...

    Ps. Onneksi auton takarengas leveä, löytyy hyvin pitoa jarruttaessa eikä mee lukkoo kuten normi renkaalla....

    VastaaPoista